Pendragon, The Moody Blues
«1989-10-15»
Wieczór Płytowy

Komentarz

Audycja dzięki

Vampirek - komentarz - treści komentarzy
AkoBe - opis
Robert Wahl - pochodzenie

Opis

1. Pendragon - Saved By You
2. Pendragon - The Mask
3. Pendragon - Time For A Change
4. Pendragon - I Walk The Rope
5. Pendragon - 2 AM
6. Pendragon - Total Recall
7. Pendragon - The Haunting
8. Pendragon - Solid Heart
9. Pendragon - Kowtow
10. Komentarz Tomasza (brak)
11. The Moody Blues - The Day Begins
12. The Moody Blues - Dawn: Dawn Is A Feeling
13. The Moody Blues - The Morning: Another Morning
14. The Moody Blues - Lunch Break: Peak Hour
15. The Moody Blues - The Afternoon: Forever Afternoon (Tuesday?)/Time To Get Away
16. The Moody Blues - Evening: The Sun Set: Twilight Time
17. The Moody Blues - The Night: Nights In White Satin
18. Komentarz Tomasza

Tak zwany mocny finał - "Days of Future Passed", czyli "Dni minionej przyszłości". The Moody Blues z Londyńską Orkiestrą Festiwalową, którą dyrygował Peter Knight. Płyta z 1967 roku. Po kolei, cała ta suita składała się z następujących części i podtytułów: "The Day Begins" - "Dzień się zaczyna" - to wstęp, w ten wstęp wpleciony był wiersz "Morning Glory" - "Gloria poranka", później "Dawn", czyli "Świt" i utwór "Dawn Is A Feeling" - "Świt jest uczuciem", część następna - "The Morning" - "Poranek" i utwór "Another Morning" - "Następny poranek". Następnie "Lunch Break", czyli "Przerwa na lunch", utwór "Peak Hour" - "Godzina szczytu", "The Afternoon" - "Popołudnie", dwa utwory: "Tuesday Afternoon" - "Wtorkowe popołudnie" i "Time To Get Away" - "Czas odejść". "Evening" - "Wieczór", utwory: "The Sun Set" - "Zachód słońca" i "Twilight Time" - "Czas zmierzchu". I wreszcie "The Night", czyli "Noc", utwór "Nights In White Satin" - "Noce w białym atłasie" oraz wiersz "Late Lament" - "Spóźniony Lament". Utwory skomponowali członkowie zespołu, zespół grał we wszystkich, a śpiewali autorzy poszczególnych kompozycji: "Dawn Is A Feeling" - Mike Pinder, "Another Morning" - Ray Thomas, "Peak Hour" - John Lodge, "Tuesday Afternoon" i "Nights In White Satin" - Justin Hayward, "The Sun Set" - Mike Pinder, "Twilight Time" - Ray Thomas, "Time To Get Away" - John Lodge. Wszyscy Ci Panowie grali na pozostałych, wszystkich instrumentach, oprócz oczywiście orkiestry symfonicznej, która wtedy jeszcze została gościnnie zaproszona do wzięcia udziału w tym wielkim wydarzeniu, jakim było zrealizowanie tej płyty. Jak już powiedziałem, była to płyta przełomowa w rockowej historii, może dzisiaj troszeczkę trąci myszką, ale muzyka na pewno się nie zestarzała. The Moody Blues. Za wszystkie płyty tego zespołu, które pojawiać się będą regularnie w Wieczorach Płytowych, za każdym razem, gdy mój głos Państwo usłyszą na początku, pochodzą z firmy Digital w Warszawie, Aleje Jerozolimskie 2 - bardzo serdecznie dziękujemy. Pełna dyskografia tego zespołu osiągalna jest tylko tam, chociaż poszczególne płyty również czasami znajdują się w innych wypożyczalniach. Proszę Państwa, za tydzień według wszelkich znaków na niebie i ziemi Tomasz Szachowski zajmie miejsce tutaj przy mikrofonie, a kiedy my się spotkamy, to jeszcze w tej chwili nie wiadomo, ale sądzę, że już niedługo. Dzisiaj za uwagę dziękują: Barbara Głuszczak i Tomasz Beksiński. Do usłyszenia.


19. Komentarz spikera

Mówi Warszawa w Programie Drugim Polskiego Radia - dwudziesta trzecia dwadzieścia. "Szanujmy wspomnienia" audycja Janusza Kosińskiego.




Utwory z audycji znajdziesz na płytach:

The Moody Blues - Days of Future Passed (1967)