Audycja
«1993-04-02»
Trójka Pod Księżycem

Komentarz

Najnowsze płyty: DEPECHE MODE - "Songs Of Faith And Devotion" Audycja przed koncertem Love Like Blood, Collage, Bruno The Questionable w Stodole

Audycja dzięki

Grzegorz Fik - data
Grzegorz Fik - komentarz
chaos_man - komentarz
Grzegorz Fik - opis
chaos_man - opis - uzupełnienie
Dirtyday - pochodzenie

Opis

1. Love Like Blood - Psychedelic Passion
2. Love Like Blood - Look Out
3. Love Like Blood - Walking In Demimondes (wersja zremiksowana??)
4. Bruno The Questionable - Black Horse
5. Komentarz Tomasza
6. Collage - God
7. Komentarz Tomasza
8. Annie Lennox - Little Bird - Dracula (1992)
9. Dracula (1992) - muzyka do filmu
10. Closterkeller - Agnieszka
11. Rush - The Weapon
12. Love Like Blood - Psychedelic Passion
13. Depeche Mode - Walking In My Shoes
14. Depeche Mode - In Your Room
15. Depeche Mode - Higher Love
16. Komentarz Tomasza
17. Pavlov's Dog - Episode
18. Komentarz Tomasza
19. Peter Hammill - The Sleeper
20. Bruno The Questionable - Colours
21. Komentarz Tomasza
22. The Doors - Riders On The Storm


Utwory z audycji znajdziesz na płytach:

Closterkeller - Agnieszka (minialbum) (1992)

Closterkeller - Violet (1993)

Closterkeller - Pastel (2002)

Collage - Nine songs of John Lennon (1993)

Love Like Blood - Irony of Fate (1994)

Pavlov's Dog - Pampered Menial (1975)

Peter Hammill - The Fall of the House of Usher (1991)



Komentarze/recenzje

Przed utworem DM ? ?Walking In My Shoes? Tomek przetłumaczył refren: ?Zanim dojdziesz do jakichkolwiek wniosków, spróbuj pospacerować troszkę w moich butach?.

Autor: Grzegorz Fik

Dla Tomka zima i wiosna 1993 r. stały zdecydowanie pod znakiem Draculi ? jak przyznał się tej nocy słuchaczom, był na filmie F.F. Coppoli już 7 czy 8 razy... i chętnie by poszedł jeszcze raz.

Autor: Grzegorz Fik

Tomek ogłosił na poczatku 1993 roku konkurs wsród słuchaczy. Konkurs miała wygrać ta osoba, ktora napisze najwspanialszą recenzje z filmu Dracula Coppoli. Wygrała Katarzyna z Gdyni. Nie pamiętam tylko co było nagrodą? A może nie było żadnej nagrody... Oto jej recenzja uznana przez Tomka za najwspanialszą: "Magia tego filmu to klimat. Troche mroczne, jarmarczne kostiumy, charakteryzacja, odrealniona scenografia, zaciemnione kadry tworza duszną niepokojącą atmosferę a nad tym wszystkim unosi się duch moderny i erotyki. Prawdziwe fascynujące w kinie jest niedopowiedzenie, coś czego należy sie domyślać, szczególnie w sposobie pokazywania miłości. Ci, którzy cenią sobie głębsze wzruszenie będą Dracula ustatysfakcjonowani. W przypadku tego filmu można mówic o operze filmowej. Przejawia się to w rozmachu insenizacji i dramaturgii. W roli muzyki to wystawność, patos i epickość. Coppola tak ja Wagner doprowadza główne konflikty do granic emocjonalnych. Obsesją życia gł. bohatera jest miłość, od której nie jest w stanie się uwolnić, to przez nią zostaje potępiony by w końcu otrzymać łaskę przebaczenia - w takim ujęciu Dracula jest bohaterem na miarę romantycznej tragedii. Zamiast pospolitego wysysacza krwi - złożona osobowość. Ileż tu odniesień do tradycji kultury. W metafizycznej uwerturze filmu, Dracula jest Romeę a jego żona wierząc w jego śmierć popełnia samobójstwo, w końcowych scenach to Tristian pragnący jedynie śmierci, która położyła by kres jego cierpieniu a także latający holender, który przepłynął oceany czasu by znaleźć kobietę, która go wybawi przez swoją miłość. Po drodze mamy śmierć anty-chrysta, którego nadejście głosi anty Jan Chrzciciel-obłąkany Renfield nawet Chrystusa w scenie gdy Dracula mówi: "Gdzie jest mój Bóg? Opuścił mnie" a także operę gdyż miłość Draculi i Niny jest niemożliwa do spełnienia. Szkoda, że to tylko baśń bo tylko w baśniach wampiry potrafią tak kochać". Katarzyna (Gdynia 1993)

Autor: Maciej Skulski