Audycja
«1992-04-25»
Trójka Pod Księżycem
Komentarz
Najnowsze płyty: Varius Manx - "The New Shape", Peter Murphy - "Holy Smoke", Bruce Springsteen - "Human Touch". Utwór przewodni: Varius Manx - "Blind Fate" Romantycy muzyki rockowej: Soft Cell - nagrania z wczesnych maksisingli, później włączone do remasterowanej wersji albumu "Non-Stop Erotic Cabaret" z 1981 r. W II godzinie gościem Tomka był ponownie Igor Kurowski z koncernu SPV. Sieges Even - utwór z płyty "A Sense Of Change"
Audycja dzięki
Grzegorz Fik - data
Grzegorz Fik - komentarz
Grzegorz Fik - opis
AkoBe - opis - treści komentarzy
Opis
1. Varius Manx - Blind Fate
2. Breathless - Moment by Moment (Version)
3. Bruce Springsteen - I Wish I Were Blind
4. Bruce Springsteen - Book Of Dreams
5. The Sisters of Mercy - Garden of Delight
6. Soft Cell - Memorabilia
7. Soft Cell - Persuasion
8. Soft Cell - Tainted Love
9. Soft Cell - Where Did Our Love Go
10. Varius Manx - Blind Fate
11. Komentarz Tomasza
To był nasz powracający motyw, utwór "Blind Fate", czyli "Ślepy los", "Ślepe fatum", nagranie polskiego zespołu o nazwie Varius Manx albo Varius. Zespół śpiewa po angielsku, śpiewa bardzo dobrze po angielsku. Zrealizował drugą płytę, która jest już gotowa do wydania mimo to, że pierwszej wciąż jeszcze nie ma. Ale pierwszą podobno ma wydać SPV, być może drugą też. Zobaczymy, jak to będzie, bo Igor Kurowski już przybył i porozmawiamy sobie o planach SPV już wkrótce. Ja w każdym razie muszę powiedzieć, że oczarowany jestem tą płytą mimo to, że jest na niej trochę utworów wchodzących już w muzykę jazzującą wręcz, ale jest to płyta bardzo dobrze zrealizowana i bardzo atrakcyjna, a ten utwór "Blind Fate" to po prostu przebój, który utkwił mi już głęboko, głęboko w sercu i myślę, że będę razem z Państwem często do niego wracał. Bardzo mnie cieszy, że grupa śpiewa po angielsku. Mam już szczerze mówiąc trochę dosyć marudzenia niektórych malkontentów, że polskie zespoły powinny śpiewać po polsku. Jest to po prostu bzdura! I młodzież powinna się uczyć języka angielskiego, bo na całym świecie wszystkie zespoły, które chcą coś na międzynarodowej scenie zdziałać, śpiewają w języku rocka, czyli w języku angielskim. I bardzo się cieszę, że grupa Varius Manx też to rozumie. Ta płyta ma się nazywać "The New Shape". Proszę Państwa, zapowiada się naprawdę fascynujący wieczór. Igor przyjechał obciążony masą wspaniałych płyt, a więc zapraszam Państwa na "Kolację z Drakulą".
12. The Bollock Brothers - Dinner With Dracula
13. The Bollock Brothers - Wilde Mythology
14. Peter Murphy - Keep Me From Harm
15. Babel 17 - Come Into Hell & Murder Hate
16. Little Nemo - ?
17. Anne Clark - ?
18. Sieges Even - ?
19. Varius Manx - Blind Fate
20. Psyche - If You Believe (Remix)
21. Closterkeller - Czy taki zły, czy tylko głupi
22. Blitzkrieg - Holding the Gun
23. Alien Sex Fiend - Magic
24. The Charlatans - Tremelo Song
25. Babel 17 - Darkest Years
26. The Famous B. Brothers - Babylon The Great Has Fallen
27. The Legendary Pink Dots - The Lovers
28. Peter Murphy - Let Me Love You
29. Julee Cruise - Mysteries of Love
Płyty wykorzystane w ramach audycji
Alien Sex Fiend - Open Head Surgery (1992)
Babel 17 - Celeano Fragments (1990)
Bruce Springsteen - Human Touch (1992)
Bruce Springsteen - Lucky Town (1992)
Closterkeller - Blue (kaseta) (1992)
Peter Murphy - Holy Smoke (1992)
Soft Cell - Memorabilia (CDS) (1990)
The Bollock Brothers - Mythology (1989)
The Legendary Pink Dots - The Lovers (1991)
The Sisters of Mercy - Echoes (bootleg)
Komentarze/recenzje
Pamiętam, że długo się zastanawiałem, co w programie Tomka robi taki artysta jak BRUCE SPRINGSTEEN - każdy, kto uważnie śledził audycje T.B., wie przecież, że nie darzył on zbyt wielką estymą wykonawców zza Wielkiej Wody (z wyjątkiem m.in. BLUE OYSTER CULT, STYX czy PSYCHE). Z tego co sobie przypominam, Tomek wyjaśnił, że z dorobku tego amerykańskiego rockmana podobają mu się niektóre ballady, dlatego sięgnął po jego najnowszą płytę "Human Touch". Jako całość niespecjalnie mu się podobała, ale zaprezentował z niej dwie - jego zdaniem - wyróżniające się piosenki.
Autor: Grzegorz Fik